Mike - 2017-01-20 20:34

Zasięg i ładowanie elektrycznego monocykla

Ładowanie monocykla przypomina... ładowanie telefonu komórkowego. Wystarczy podłączyć zasilacz z normalną wtyczką do normalnego gniazdka, a drugi koniec kabla wpiąć do monocykla.

Czas ładowania trwa średnio od jednej do trzech godzin, co umożliwia ładowanie monocykla np. będąc na mieście w restauracji.


Zasięg na jednym ładowaniu obejmuje od 15 do nawet 60 km. Średnio jest to ok. 30 km, zależnie od modelu kółka.

Zaznaczam, że producenci optymalizując zużycie energii oraz tworząc coraz lżejsze kółka, zwiększają ich zasięg z roku na rok.


Zasięg 30 km jest dla większości użytkowników w pełni wystarczający. Nie powinno się zdarzyć, że naładowany do pełna monocykl wyładuje się w ciągu dnia. 


Statystycznie droga Polaków do pracy nie przekracza 30 km, a będąc już na miejscu można podpiąć monocykl do ładowarki. Po zakończeniu pracy będzie czekał naładowany do pełna. 

W przypadku jazdy po mieście, bardzo trudno jest przekroczyć 30 km za jednym razem (zasięg ten wystarcza do przejechania na drugi koniec większości miast i z powrotem nawet kilka razy).


Możliwe jest też ładowanie monocykli przenośną lub stacjonarną ładowarką słoneczną, power bankiem, lub hybrydzie ładowarki słonecznej z power bankiem. Tym samym elektryczne monocykle napędzane są czystą energią i przyczyniają się do ograniczenia efektu cieplarnianego. Akumulatory litowo-jonowe podlegają w 100% recyklingowi (lit jest bardzo cennym pierwiastkiem wykorzystywanym ponownie do budowy ogniw).


Akumulatory elektrycznych monocykli mają żywotność teoretycznie ok. 10 lat.

Ponadto, większość modeli pozwala na wymianę akumulatora - tzw. hot swap. Pozwala to na wymianę baterii, gdy poprzednia się wyładuje, aby kontynuować jazdę, oraz na wymianę w przypadku zużycia się kompletnie akumulatora.


Niektóre monocykle, jak np. Kingsong KS14, posiadają wbudowane gniazdo USB, z którego można ładować np. swój telefon komórkowy. Jest to bardzo przydatne rozwiązanie z tego względu, iż w większości przypadków w monocyklu mamy większy zapas energii, niż jest nam potrzebny na przejechanie zamierzonej trasy i na powrót, stąd energię tę można spożytkować zasilając inne urządzenia. 

Ta strona używa cookies - Czytaj szczegóły
Ta informacja zniknie za chwilę, ale link do naszej polityki prywatności i cookies znajdziesz zawsze w stopce.