Właśnie dostałem elektryczny monocykl - co teraz?

Podczas dostawy:

1. Upewnij się, że urządzenie nie jest uszkodzone. Jeśli widzisz jakiekolwiek uszkodzenia, poproś kuriera o spisanie protokołu szkody oraz zwrócenie przesyłki do nadawcy,

2. Sprawdź urządzenie w obecności kuriera, szczególnie gdy widoczne są jakiekolwiek uszkodzenia zewnętrznego kartonu. Przesyłka jest ubezpieczona, a firma kurierska odpowiedzialna za transport.


Przed pierwszym użyciem:

1. Przeczytaj instrukcję obsługi,

2. Zainstaluj najnowszą wersję oficjalnej aplikacji mobilnej. Po połączeniu się z urządzeniem w aplikacji, zależnie od wersji aplikacji wybierz ikonę "Lock/Unlock" i potwierdź "Permanent unlock" lub przejdź do ustawień ("Settings") i wyłącz "Transport mode". Wyłącz i włącz urządzenie ponownie,

3. Prosimy użyć załączonej w prezencie pianki ochronnej wraz z dwustronną taśmą, do ochrony monocykla w czasie nauki jazdy lub w okresie przejściowym.


Przed każdym użyciem:

· Upewnij się, że ciśnienie powietrza w oponie jest odpowiednie do wartości na niej podanych,

· Upewnij się, że stan naładowania akumulatora jest odpowiednio wysoki,

· Upewnij się, że port ładowania oraz wszelkie inne porty zostały poprawnie zamknięte.


Ładowanie:

· Używaj wyłącznie oryginalnej ładowarki załączonej w zestawie, dla własnego bezpieczeństwa oraz w celu utrzymania ważności gwarancji,

· Nie używaj żadnych akcesoriów do ładowania, przejściówek czy przedłużaczy,

· Zawsze podłączaj ładowarkę najpierw do urządzenia, a później do kontaktu. Odwrotnie, kiedy odłączasz,

· Nie dopuszczaj do kompletnego wyładowania akumulatora – grozi to jego uszkodzeniem,

· Nie przechowuj monocykla naładowanego poniżej 50% dłużej niż 2 dni,

· Nie pozostawiaj monocykla do ładowania w ciągu nocy,

· Podczas ładowania nie pozostawiaj monocykla bez nadzoru,

· Nie czekaj na wyładowanie akumulatora przed jego naładowaniem. Korzystniej dla akumulatora jest ładować go częściej, nawet po każdej przejażdżce monocyklem, niż czekać do spadku stanu naładowania,

· Nie ładuj akumulatora w temperaturze poniżej 0°C.


Po każdym użyciu:

1. Wyczyść urządzenie z wody / błota,

2. Pozostaw monocykl w pozycji pionowej (nie kładź go na boku, tylko postaw na stojaku lub oprzyj o ścianę, w tej samej pozycji, jak podczas jazdy), aby umożliwić prawidłowe wysuszenie się urządzenia,

3. Przed ładowaniem poczekaj aż monocykl powróci do temperatury pokojowej.


Czyszczenie:

· Najpierw upewnij się, że urządzenie jest wyłączone,

· W celu czyszczenia silnika, użyj suchej ściereczki z mikrofibry i umieść ją między silnikiem, a obudową. Usuń wszystkie pozostałości wody i błota na silniku dociskając ściereczkę i obracając koło ręką,

· W celu czyszczenia obudowy, użyj bawełnianych płatków / wacików, przesuwając je z góry do dołu. Często wymieniaj waciki na nowe, gdy tylko się pobrudzą lub zostaną nasączone wodą/błotem. Pamiętaj, że błoto i piasek mogą zarysować obudowę urządzenia – to normalne zjawisko.


Przechowywanie:

· Przechowuj monocykl w temperaturze pokojowej,

· Nigdy nie przechowuj monocykla w temperaturze poniżej 0°C lub powyżej 39°C,

· Nigdy nie pozostawiaj urządzenia bezpośrednio na słońcu – grozi to uszkodzeniem akumulatora,

· Nie pozostawiaj monocykla w samochodzie stojącym bezpośrednio w słońcu, jako że temperatura wewnątrz samochodu może przekroczyć temperaturę bezpieczną do przechowywania monocykla,

· Przechowuj urządzenie wyłącznie w suchych i dobrze wentylowanych pomieszczeniach,

· W przypadku przechowywania urządzenia przez dłuższy czas (np. przez okres zimowy) upewnij się, że akumulator jest naładowany przynajmniej w 50% (najlepiej w ok. 80%) i ładuj go przynajmniej raz w miesiącu (nawet gdy urządzenie nie jest użytkowane). Najlepiej przechowywać urządzenie w oryginalnym opakowaniu.

· Zaleca się zachować oryginalne opakowanie wraz z piankami. Opakowanie może się przydać jeśli kiedykolwiek potrzebne będzie wysłanie monocykla w inne miejsce.


Eksploatacja:

· Dętka i opona to elementy podlegające eksploatacji, ich zużycie jest kwestią normalną, ze względu na używanie ich podczas jazdy oraz sam czas starzenia się gumy,

· W monocyklu jest tylko jedno koło, dbaj o swoje bezpieczeństwo regularnie czyszcząc obręcz (felgę) z wszelkich zabrudzeń, pyłów, osadu i wody, aby te nie dostały się do środka i nie spowodowały przetarcia dętki,

· Dla zachowania najwyższej jakości warunków jezdnych oraz bezpieczeństwa, zaleca się wymianę dętki co około 300 km oraz opony co około 1000 km, lub częściej - zależnie od potrzeb (w przypadku częstszej eksploatacji, przebicia dętki, czy też dostania się zabrudzeń między felgę a oponę). Dłuższe pozostawienie monocykla nieużywanego, nadal powoduje naturalne starzenie się dętki i opony,

· Odpowiedni poziom ciśnienia w oponie (taki, jak zaznaczono na oponie) zapewni szczelność i ochroni przed dostawaniem się pyłów, piasku i błota do środka opony (między dętkę), jednak nadal musisz czyścić felgę i oponę po każdej przejażdżce,

· Wymieniając dętkę lub oponę unikaj przenikania brudu do wewnętrznej warstwy felgi, opony czy na dętkę. Zawsze czyść obręcz koła, wewnętrzną część opony oraz całą dętkę przed założeniem tych elementów.


Więcej informacji znajdziesz w naszych artykułach, a porady wideo na naszym kanale YouTube.


Instrukcje obsługi do pobrania:

Używamy cookies, umożliwiających m.in. logowanie, zakupy i zliczanie ile osób nas odwiedza. Czytaj szczegóły.