Justyna - 2017-03-20 21:15

Wymiana opony i dętki w 5 minut w IPS Zero (Justina's Garage odc. 1)

Rozpoczynamy nowy cykl filmów instruktażowych pod tytułem "Justina's Garage". W pierwszym epizodzie zobaczycie jak wymieniam oponę i dętkę w IPS Zero, przeprowadzając także kompletny demontaż bez ingerencji w ważne podzespoły.

Pamiętajcie, że możecie to wykonać sami w domu, a gwarancja w naszym sklepie będzie nadal zachowana!

Poniżej film. Samo wideo z wymianą trwa 5 minut.

Przygotowanie stanowiska pracy

Do wymiany opony i dętki potrzebujecie:

  • wkrętak z bitem CR-V 3.0 lub imbus tego samego rozmiaru;
  • wkrętak z bitem lub imbus CR-V 2.5;
  • krzyżak PH-1;
  • łyżki do opon;
  • kompresor z wtyczką do normalnego gniazdka;
  • opona do wymiany;
  • pęseta.

Jeśli macie wkrętarkę możecie oczywiście ją wykorzystać. 

A więc do dzieła! 

Krok 1

Kładziemy urządzenie tak, aby gniazdo ładowania było u góry.

Podważamy listwę LED płaskim zakończeniem pęsety, zaczynając od dołu. Wypinamy po kolei wszystkie zaczepy i odpinamy listwę LED.

Należy to robić ostrożnie, aby nie porysować obudowy kółka.


Krok 2

Odkręcamy wszystkie 9 śrub, które znajdują się dookoła obudowy. Nie trzeba ich wyciągać.

Krok 3

Małym imbusem odkręcamy śrubkę znajdującą się pod pedałem, ale uważajcie aby jej nie zgubić, jest naprawdę mała. Następnie wypychamy tulejkę i ściągamy pedał.

Krok 4

Pęsetą ściągamy 4 gumowe zaślepki. Ważne jest, aby odkładać je klejem do góry i nie zabrudzić ich powierzchni, aby nadały się do ponownego naklejenia. 

Następnie odkręcamy 4 śruby, które znajdowały się pod zaślepkami. 

Teraz należy ściągnąć obudowę.

W górnej części kółka, znajdują się 4 śruby, które musimy odkręcić. Nie trzeba ich też wyciągać.

Teraz spuszczamy maksymalnie powietrze z wentyla. Dla pewności przyciskamy dodatkowo oponę.

Wentyl musimy wepchnąć w otwór, aby łatwiej było go później wyciągnąć.

Następnie obracamy urządzenie na drugą stronę.

Krok 6

Ściągamy pedał w ten sam sposób jak poprzednio, czyli ściągamy zatyczki, odkręcamy 4 śruby, podważamy i zdejmujemy listwę LED.

Teraz uwaga! 

Delikatnie podnosimy tę część obudowy do kąta 90 stopni, tak aby nie urwać kabli do przycisku zasilania oraz akumulatorów. W tej pozycji obudowę możecie o coś oprzeć lub może ją wam ktoś przytrzymać.

Aby ściągnąć oponę, posłużymy się łyżkami. Wymaga to trochę siły. Najlepiej jedną łyżką podważyć oponę, aby drugą przejechać po jej obwodzie.

Wyciągamy dętkę, zaczynając od wentyla i oponę.

Przy pomocy ręcznika papierowego lub suchej szmatki, oczyszczamy dokładnie felgę z wszelkiego pyłu. 

Jest to też dobry moment na wyczyszczenie wewnętrznych części obudowy.

Tak samo przecieramy nową oponę w środku. Jest to ważne, ponieważ ostrzejsze drobinki, np. piasku, z czasem mogą spowodować przetarcie dętki.

Krok 7

Zakładamy oponę zgodnie z kierunkiem jazdy zaznaczonym na niej. 

Przy pomocy łyżek, zakładamy oponę do połowy, zostawiając miejsce na dętkę.

Dętkę także przecieramy i zakładamy tak, aby końcówka wentyla była przeciwna do kierunku jazdy. Pozwoli to uniknąć ocierania się wentyla o obudowę.

Zakładanie rozpoczynamy od włożenia wentyla przez otwór w feldze. Potrzebujemy tutaj dużo cierpliwości. Możemy się wspomóc łyżkami.

Zakładamy pozostałą część opony, wyginając ją w kierunku podłoża.

Najtrudniejszy etap za nami. Teraz zakładamy z powrotem obudowę.

Przykręcamy obudowę czterema śrubami, naklejamy cztery zaślepki i zakładamy pedał wsuwając tulejkę, po czym przykręcamy śrubę małym imbusem.

Zakładamy listwę LED, przeciągając kabel przez dziurę w górnej części obudowy. Należy wsuwać zatrzaski po kolei od zewnętrznej strony. 

Następnie obracamy urządzenie na drugą stronę.

Krok 8

W tym momencie najlepiej widać jak zadbano tutaj o wodoodporność - zaklejając płytę główną, wszelkie łączenia kabli i szczeliny. 

Podłączamy kompresor i pompujemy koło zgodnie z ciśnieniem zalecanym na oponie. W przypadku oryginalnej opony, optymalną wartością będzie ok. 3,5 bara.

Zakręcamy nakrętkę wentyla.


Krok 9

Wkręcamy z powrotem 4 śruby w górne otwory.

Podłączamy listwę LED i zakładamy obudowę, pamiętając o przeciągnięciu wolnej wtyczki LED.

Dociskamy obudowę ze wszystkich stron i przykręcamy 9 śrub dookoła obudowy. Najlepiej wszystkie śruby wkręcić na początek do połowy, dzięki temu obudowa równo zostaje dociśnięta i się nie przesuwa. Po sprawdzeniu czy wszystko jest dobrze, wkręcamy do końca śruby. 

Podłączamy drugą listwę LED i wpinamy zatrzaski tak jak poprzednio - zaczynając od zewnętrznych.

Wkręcamy jeszcze raz 4 śruby na duży imbus, naklejamy na nie gumowe zaślepki i zakładamy pedał wsuwając tulejkę, po czym przykręcamy ostatnią śrubę małym imbusem.

Ostatnim etapem jest włączenie kółka, aby sprawdzić, czy na pewno wszystko prawidłowo działa i czy LEDy się świecą.

Gotowe! Gratulacje! Twój IPS Zero właśnie dostał nową oponę.

Używamy cookies, umożliwiających m.in. logowanie, zakupy i zliczanie ile osób nas odwiedza. Czytaj szczegóły.