Justyna - 2017-07-03 07:24

Ninebot One E+ najłatwiejsza wymiana opony i dętki w 5 min (Justina's Garage odc. 5)

W tym epizodzie zobaczycie jak wymieniam oponę i dętkę w Ninebot One E+, przeprowadzając także kompletny demontaż bez ingerencji w ważne podzespoły.

Pamiętajcie, że możecie to wykonać sami w domu!

Poniżej film. Samo wideo z wymianą trwa 5 minut.

Wymiana opony, dętki i baterii jest kompatybilna także z modelami Ninebot One by Segway E, C, C+ oraz P.

Przygotowanie stanowiska pracy

Do wymiany opony i dętki potrzebujecie:

  • krzyżak PH-1;
  • imbusy 3.5 mm oraz 2.5 mm;
  • łyżki do opon;
  • marker;
  • kompresor z wtyczką do normalnego gniazdka;
  • opona do wymiany;
  • plastikowy element do podważenia obudowy.

Jeśli macie wkrętarkę, możecie ją wykorzystać. 

To zaczynamy!

Krok 1

Kładziemy urządzenie na lewej stronie. Odkręcamy, mniejszym imbusem, śrubkę pod pedałem. Następnie wypychamy tulejkę i ściągamy pedał. 

Krok 2

Naszym oklejonym taśmą, płaskim śrubokrętem, podważamy osłonę LED, w miejscach zaznaczonych na urządzeniu. Dla ułatwienia, warto zaznaczyć markerem jedne z kabli, które były ze sobą połączone.

Odłączamy LEDy i ściągamy osłonę. Odkręcamy dwie śruby przy padzie i ściągamy go.

Teraz odpinamy dwa kable akumulatora i odkładamy go na bok.

Krok 3

Odklejamy gumową osłonę przy pedale. Wyciągamy magnes i większym imbusem, odkręcamy cztery śruby znajdujące się wokół niego. Odkręcamy kolejne cztery śruby dookoła obudowy.

Delikatnie podważamy zaczepy wokół obudowy, która sama powinna odskoczyć. Następnie odkręcamy śruby, które znajdują się pod nią. Wreszcie wyciągamy kable i ściągamy obudowę.

Czas zająć się oponą. 

Krok 4

Odkręcamy nakrętkę wentyla i spuszczamy powietrze, dociskając dla pewności oponę z każdej strony.

Przy pomocy łyżek, ściągamy oponę. Wymaga to trochę siły. Najlepiej jedną łyżką podważyć oponę, a drugą przejechać po jej obwodzie.

Wypychamy wentyl i wyciągamy dętkę. Ściągamy oponę wyginając ją.

Przy pomocy ręcznika papierowego, oczyszczamy dokładnie felgę oraz oponę z wszelkiego pyłu, aby piasek z czasem nie spowodował przetarcia się dętki.

Zakładamy oponę zgodnie z zaznaczonym na niej kierunkiem jazdy. Możemy wspomóc się łyżkami.

Dętkę także przecieramy i zakładamy tak, aby końcówka wentyla była przeciwna do kierunku jazdy. Pozwoli to uniknąć ocierania się wentyla o obudowę.

Zakładanie rozpoczynamy od włożenia wentyla przez otwór w feldze. Następnie zakładamy pozostałą część opony, wyginając ją w kierunku podłoża.

Posługując się przedłużką, pompujemy powietrze zgodnie z zalecanym ciśnieniem na oponie i przykręcamy nakrętkę wentyla.

Krok 5

Zakładamy obudowę, uprzednio przekładając przez nią kable. Wkręcamy wszystkie śruby dookoła obudowy oraz cztery znajdujące się wokół magnesu. Przy wkręcaniu lepiej posłużyć się śrubokrętem, aby nie zniszczyć delikatnych gwintów.

Następnie wkładamy magnes i gumową osłonę. Należy ją dokładnie docisnąć. 

Krok 6

Teraz czas na założenie osłony. Wkręcamy do niej cztery śruby. Następnie wkładamy akumulator i wpinamy kable, po czym układamy je na miejsce. Zakładamy pad i przykręcamy go dwoma śrubami.

Podłączamy listwę LED zgodnie z oznaczeniami markera, gdyż w innym wypadku światła obracałyby się przeciwnie do kierunku jazdy. 

Wkładamy czarny pierścień na swoje miejsce, dobrze go dociskając.

Krok 7

Wkładamy tulejkę wraz z separatorami i pedałem, po czym, małym imbusem, wkręcamy ostatnią śrubkę. Zostało nam sprawdzić, czy wszystko działa.

Tadam! Ninebot One jest już gotowy!   

Ta strona używa cookies - Czytaj szczegóły
Ta informacja zniknie za chwilę, ale link do naszej polityki prywatności i cookies znajdziesz zawsze w stopce.