W tym epizodzie zobaczycie jak wymieniam oponę i dętkę w Kingsong KS-16, przeprowadzając także kompletny demontaż bez ingerencji w ważne podzespoły. Niezależnie, czy macie KS-16A, KS-16B, KS-16C, czy nawet KS-16S - ten film Wam się przyda!
Pamiętajcie, że możecie to wykonać sami w domu i to bez utraty gwarancji w naszym sklepie!
Poniżej film. Samo wideo z wymianą trwa 5 minut.
Przygotowanie stanowiska pracy
Do wymiany opony i dętki potrzebujecie:
- krzyżak PH-1;
- łyżki do opon;
- kompresor z wtyczką do normalnego gniazdka;
- opona do wymiany;
- plastikowy element do podważenia obudowy.
Jeśli macie wkrętarkę możecie ją wykorzystać.
To zaczynamy!
Krok 1
Kładziemy monocykl tak, aby prawa strona była na
górze. Podnosimy pedał. Następnie odklejamy gumową osłonę i kładziemy ją
klejem do góry, ponieważ będziemy ją później ponownie przyklejać.
Odkręcamy i wyciągamy sześć dużych śrub.
Krok 2
Obracamy urządzenie na drugą stronę i podnosimy pedał.
Następnie plastikowym elementem podważamy osłonę Led, zaczynając w miejscach
zaznaczonych na obudowie.
Teraz odkręcamy i wyciągamy dziewięć śrub.
W tym momencie delikatnie odpinamy Ledy, odklejamy
gumową osłonę oraz odkręcamy i wyciągamy wszystkie dziesięć śrub znajdujących
się pod nią.
Krok 3
Następnie podważamy plastikowym elementem łączenie
zaznaczone na obudowie KS16. Przejeżdżamy wzdłuż obudowy,
podważając kolejne zaczepy, aż do samego końca.
Zdejmujemy pokrywę, odpinając głośnik. Delikatnie
wysuwamy kabel silnika spod akumulatora i odłączamy go.
Krok 4
Stawiamy KS16 pionowo,
dzięki temu najłatwiej nam będzie wysunąć obudowę. Zamykamy pedały. Teraz czas na oponę. Odkręcamy nakrętkę wentyla
i spuszczamy powietrze, dociskając oponę dla maksymalnego efektu. Przy pomocy
łyżek ściągamy oponę. Najlepiej jedną łyżką podważyć oponę, aby drugą
przejechać po jej obwodzie.
Wyciągamy dętkę, zaczynając od wentyla. Następnie ściągamy
oponę wyginając ją.
Przy pomocy ręcznika papierowego lub suchej szmatki,
oczyszczamy dokładnie felgę z wszelkiego pyłu. Tak samo przecieramy oponę w
środku. Jest to ważne, ponieważ piasek może z czasem spowodować przetarcie
dętki.
Krok 5
Zakładamy oponę zgodnie z kierunkiem jazdy
zaznaczonym na niej. Przy pomocy łyżek, zakładamy oponę do połowy, zostawiając
miejsce na dętkę. Dętkę także przecieramy i zakładamy tak, aby końcówka wentyla
była przeciwna do kierunku jazdy. Pozwoli to uniknąć ocierania
się wentyla o obudowę. Rozpoczynamy od włożenia wentyla przez otwór w feldze.
Zakładamy pozostałą część opony, wyginając ją w kierunku podłoża.
Krok 6
Pompujemy powietrze zgodnie z zalecanym ciśnieniem na oponie. Przykręcamy nakrętkę wentyla.
Wsuwamy część koła w obudowę i
przekładamy kabel silnika. Ustawiamy urządzenie pionowo, aby obudowa wsunęła
się sama na swoje miejsce. Kładziemy urządzenie i upewniamy się czy kabel jest właściwie
naciągnięty, po czym wpinamy go z powrotem i zakrywamy akumulatorem.
Krok 7
Wreszcie podłączamy głośnik i zakładamy pokrywę KS16, pamiętając o przełożeniu wtyczek LED. Dociskamy obudowę ze wszystkich stron oraz podłączamy Ledy.
Teraz czas na
dokręcenie dziewięciu śrub oraz włożenie listwy LED na swoje miejsce,
dociskając zatrzaski. Dokręcamy ostatnie dziesięć śrub z tej strony i przyklejamy
z powrotem gumową osłonę.
Krok 8
Obracamy urządzenie na drugą stronę. Wkręcamy ostatnie sześć
dużych śrub i doklejamy gumową osłonę. Ważne jest sprawdzenie czy wszystko
działa.
Dobra robota! Twój KS16 jest gotowy do
jazdy!