Adrian - 2017-08-15 09:58

Nowy Ninebot ONE Z (Z6 / Z8 / Z10) - monocykl elektryczny Segway - jaki zasięg i moc?

Jeszcze niedawno pisaliśmy o tym, że Ninebot nie wypuścił żadnego ciekawego modelu w tym roku, a następnego dnia (12.08) w Chinach miała miejsce prezentacja nowych modeli Ninebota pod hasłem "Segway Day". Oficjalna relacja znajduje się na stronie Ninebota.

Na wydarzeniu zaprezentowano m.in. nową hulajnogę elektryczną Ninebot oraz to, co interesuje nas najbardziej... czyli prototypy nowej linii elektrycznych monocykli "ONE Z".

Na wstępie trzeba zaznaczyć, że podana specyfikacja nie jest jeszcze finalna, a nowa linia może trafić do produkcji dopiero w przyszłym roku (choć byłoby świetnie, gdyby udało się to jeszcze do końca tego roku).

Po nieudanym wprowadzeniu linii "ONE P" na rynek (czarna wersja One E+ z lepszymi osiągami, w której przepalały się płyty główne), Ninebot chce dopiąć wszystko na ostatni guzik.

Dane techniczne

Ninebot zawojował już rynek modelami 16-calowymi (seria ONE C oraz ONE E), po czym próbował ponowić swój wyczyn modelem 14-calowym (seria ONE S). Tym razem, Ninebot zdecydował się na zastosowanie 18" średnicy koła z oponą o szerokości 4.1". Monocykl jest więc wysoki, a szeroka opona ma gwarantować dodatkową stabilność.

Widać, że głównym jego zastosowaniem ma być off-road, a pojazd został zaprojektowany tak, by radzić sobie z wysokimi krawężnikami, schodami, nierównościami i innymi przeszkodami na drodze (duże wycięcie na koło po obu stronach na pewno, podobnie jak w Solowheel XTREME czy Gotway MSuper).

Oczywiście z pojazdu będzie można korzystać nadal w mieście, ale należy pamiętać, że zwrotność przy 18" będzie dużo bardziej ograniczona. Trudniej będzie też utrzymywać stabilność przy niskich prędkościach, np. jadąc w tłumie.

Wszystkie trzy modele dość znacznie różnią się specyfikacją. Oto ona:

ModelMoc nominalna silnikaMaks. prędkośćAkumulatorZasięgMaks. nachylenieMaks. obciążenie
Z61200 W35 km/h574 Wh40-55 km20°150 kg
Z81500 W40 km/h862 Wh60-80 km25°150 kg
Z101800 W45 km/h1000 Wh80-100 km25°150 kg

Osiągi mogą wydawać się bardzo optymistyczne, szczególnie przy takich pojemnościach akumulatorów. Pamiętajmy też, że prędkość maksymalna 40-45 km/h jest bardzo niebezpieczna bez żadnych ochraniaczy, ale Ninebot promuje te osiągi jako dedykowane dla jazdy w terenie w pełnej zbroi i kasku. To zrozumiałe, że Ninebot chce w ten sposób przegonić konkurencję, jako że dotychczas firmie przypisywano produkowanie zbyt słabych pojazdów. Pamiętajmy jednak, że to nie jest finalna specyfikacja i jak to zazwyczaj bywa, może być mocno podkoloryzowana do czasu premiery.

Wyposażenie i modułowość

Tym razem producent posłuchał rynku. Nowy Ninebot posiada:

  • światła do jazdy nocnej,
  • światło hamowania,
  • kolorowe podświetlenie LED.

Poza tym, pojazd został stworzony modułowo, jak wszystkie profesjonalne elektryczne monocykle (poza Gotway). Akumulatory zostały umieszczone po obu stronach pojazdu, zamknięte w bocznych pokrywach. Być może będzie można je dość łatwo wymieniać.

Co jest jednak najważniejsze: Ninebot, podobnie jak we wcześniejszych modelach, umieścił system mocowań na akcesoria. Tym razem jednak system ten został dużo lepiej przemyślany, by umożliwić mocowanie akcesoriów, takich jak:

  • Uchwyt teleskopowy (nareszcie dobrze wyglądający, wysuwany uchwyt, w Ninebocie),
  • Błotnik (tył urządzenia także jest mocno wycięty i bez błotnika na pewno będzie chlapać podczas jazdy przez kałuże czy błoto).
  • Uchwyt do kamery (łatwa możliwość montażu SONY FDR-X3000 czy GoPro Hero).

Ninebot reklamuje podejście "DIY" (do it yourself - zrób to sam) , umożliwiając użytkownikom rozbudowywanie urządzenia wedle potrzeb.

Cena

W Europie, przewidywalne ceny pojazdów to:

  • Ninebot ONE Z6 - ok. 5400 zł (€1200 / £1450 / $1490),
  • Ninebot ONE Z8 - ok. 7900 zł (€1850 / £1680 / $2170),
  • Ninebot ONE Z10 - ok. 9900 zł (€2300 / £2100 / $2700),

Co myślicie o tym pojeździe? Gdyby był już dostępny, kupilibyście go? Czy wybralibyście jakiś inny? Dajcie znać w komentarzach!

Na koniec zdjęcia i film z wydarzenia Segway Day. 

Ta strona używa cookies - Czytaj szczegóły
Ta informacja zniknie za chwilę, ale link do naszej polityki prywatności i cookies znajdziesz zawsze w stopce.