R1 - 2017-05-17 22:49

IPS I5 oraz S5 - nowe elektryczne monocykle od IPS

Nowy IPS I5 - najlżejszy na rynku

Podczas, gdy większość producentów zwiększa wagę i gabaryty swoich urządzeń, inżynierzy z IPS ponownie popisują się swoimi umiejętnościami. Tym razem zaprojektowali pełnowymiarowy elektryczny monocykl... jeszcze lżejszy niż wcześniejsze.

Mowa tu o nowym IPS i5 - 14-calowym monocyklu elektrycznym, którego waga wynosi jedyne 7,5 kg! 

Inżynierzy z IPS pobili swój własny rekord, I5 zostaje bowiem najlżejszym na rynku, profesjonalnym elektrycznym monocyklem.

To jeszcze nic. IPS I5 jest jednocześnie najwęższym elektrycznym monocyklem - jego szerokość to jedyne 6 cm. Pozwala na to brak padów, wystających elementów, oraz specyficzne ułożenie akumulatora.

Co jednak kryje się pod maską? Czytajcie dalej.

Świetna specyfikacja techniczna

Specyfikacja nowego IPS I5 prezentuje się następująco:

  • Średnica koła: 14",
  • Prędkość maksymalna: 20 km/h,
  • Nominalna moc silnika: 350 W,
  • Zasięg: do 30 km.

Takie osiągi - przy takim rozmiarze - osiągnięto przez zastosowanie najwyższej jakości ogniw litowo-jonowych Panasonic, produkcji japońskiej. Zostały one zamontowane nad kołem, dzięki czemu nie poszerzają urządzenia.

Jako, że urządzenie to nie jest jeszcze dostępne dla klientów końcowych, finalna specyfikacja może się jeszcze zmienić.

Co jednak oferuje I5 poza powyższymi liczbami? Przede wszystkim:

  • jako główny materiał zastosowano lekkie stopy magnezu,
  • pedały pochylone są pod kątem, aby zapobiec zarysowaniom - rozwiązanie to sprawdza się w m.in. monocyklach elektrycznych Kingsong,
  • pedały wykończono na przemian różnymi materiałami, aby zapewnić maksymalną przyczepność obuwia, niezależnie od pogody,
  • wbudowane, silne lampy LED do jazdy nocnej - przednia i tylna. Tylna lampa pełni jednocześnie funkcję światła stopu.

Aby konstrukcja tego modelu była jak najprostsza i wymiana opony odbywała się błyskawicznie, nie zastosowano żadnych dekoracyjnych, bocznych świateł LED. Aby zaoszczędzić na wadze, model ten nie posiada uchwytu teleskopowego, tylko zwyczajną rączkę. Jednak przy takiej wadze i gabarytach to nie problem - trzymanie go w ręce nie będzie odczuwalne, a taki rozmiar gwarantuje zmieszczenie się do większości plecaków.

Czy warto było aż tak zwężać pojazd, aby był jedynie nieco szerszy niż sama opona? Zobaczymy! Na pewno firma IPS zaznaczyła swoją pozycję na rynku tym zabiegiem, jednocześnie podnosząc poprzeczkę dla pozostałych producentów.

Nowy IPS S5 - wersja sportowa

O nowym modelu IPS S5 niewiele jeszcze wiadomo. Model ten także ma być wykonany ze stopów magnezu. Całość konstrukcji ma wyglądać podobnie, z jedną, znaczącą różnicą. IPS S5 ma być modelem 16-calowym, który oprócz większej średnicy koła, będzie wyposażony w bardziej pojemny akumulator Panasonic oraz silnik o większej mocy. Na pewno można spodziewać się większej wagi, niż w przypadku I5, jednak ze względu na nowoczesną konstrukcję, spodziewać się można, iż model ten będzie również pod względem ciężaru bardzo konkurencyjny. Należy pamiętać, że 16-calowe elektryczne monocykle są zazwyczaj cięższe od nieco mniejszych czternastek.

Elektryczny monocykl IPS S5 ma pojawić się na rynku nieco później i zostać nowym flagowcem firmy. Jest to tzw. wersja "performance", nastawiona na osiągi. Gdy tylko dowiemy się czegoś więcej, na pewno pojawi się o tym informacja!

Nasze testy już niedługo

Czujemy się zaszczyceni, że jako pierwsi na świecie otrzymaliśmy zaproszenie do przetestowania nowego produktu IPS. Gdy tylko wpadnie w nasze ręce - a w zasadzie w ręce Justyny - zobaczycie pierwsze filmy z unboxingu, prezentacji oraz z jazdy. Już nie możemy się doczekać!

Nie jest znana jeszcze data premiery, ani cena nowych modeli.


Na koniec zapraszamy do obejrzenia oficjalnej, przed-premierowej reklamy I5.


Co myślicie o nowych, elektrycznych kołach IPS? Dajcie znać w komentarzach pod spodem!


Ta strona używa cookies - Czytaj szczegóły
Ta informacja zniknie za chwilę, ale link do naszej polityki prywatności i cookies znajdziesz zawsze w stopce.